درمان ریشه در نواب

درمان تخصصی در کلینیک دندانپزشکی فربد

برای عصب کشی دندان و درمان ریشه در نواب در کلینیک دندانپزشکی فربد، متخصص دندانپزشک کلینیک دندانپزشکی فربد ابتدا با استفاده از ماده بی حس کننده بافت لثه اطراف دندان را بی حس می کند. و سپس پوسیدگی های روی دندان مورد نظر را به طور کامل از روی دندان بر می­ دارد. پس از آن عفونت های پالپ را به طور کامل تخلیه می کند. بعد از آن که عفونت دندان آسیب دیده به طور کامل تخیله شد. میکروب های موجود در کانال های عصبی دندان توسط دندانپزشک از بین می رود. و سپس ریشه دندان به طور کامل تخلیه می شود

درمان ریشه در نواب

آیا می توان با گرفتن عکس از دندان لزوم درمان ریشه را تشخیص داد :

در برخی موارد دندان درد در حدی نیست که بیمار لزوم درمان ریشه را احساس کند. اما دندانپزشک با مشاهده علائم و شواهد مربوطه ممکن است مشکوک به نیاز درمان ریشه دندان شود. در این مواقع تهیه عکس رادیولوژی از دندان تشخیص لزوم درمان ریشه را امکانپذیر می کند

درمان ریشه در نواب درد دارد؟

این درمان به طور عمومی درمان دردناکی نیست. چراکه تحت بی ‌حسی موضعی انجام می ‌گیرد. وقتی بی ‌حسی دندان شما کامل باشد، شما به هیچ‌ وجه دردی را احساس نخواهید کرد. بعد از درمان ریشه درجاتی از درد طبیعی است. به ‌ندرت بعضی افراد ممکن است درد شدیدی بعد از درمان ریشه تجربه کنند ولی تعداد افرادی که این حالت را تجربه می ‌کنند زیاد نیست

چه زمانی نیاز به درمان ریشه داریم :

درمان ریشه در نواب زمانی لازم می شود که پزشک تشخیص دهد ناحیه نرم بافت دندان دچار عفونت شود. این عفونت منجر به پوسیدگی دندان می گردد. در این مواقع عکس رادیولوژی توسط پزشک تجویز می شود و عفونت ها و وضعیت دندان بیمار کامل بررسی می شود، زیرا این عکس دارای اشعه ایکس می باشد و وضعیت کلی دندان و مشکلات احتمالی را نیز می توان از روی آن تشخیص داد. علائم تشکیل عفونت دهان را می توان از روی لق شدگی دندان، درد هنگام خوردن و آشامیدن به خصوص مواد سرد و گرم و … تشخیص داد

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.