مراقبت ها و هشدارها بعد از درمان ترمیمی

(کلینیک دندانپزشکی فربد)

اگر لبه دندانتان ترمیم شده باید از شکستن تخمه، گاز زدن خوراکی های سفت مانند سیب و هویج، ساندویچ و… پرهیز نمائید. در غیر این صورت امکان شکستن ترمیم وجود دارد و باید مجددا برای ترمیم دندانتان اقدام نمائید (که این امر متحمل شدن هزینه ی بیشتری برای شما می باشد)

• در مواردی که درمان دندانتان ونیر کامپوزیت یا ترمیم زیبایی با کامپوزیت می باشد باید از مصرف رنگدانه دار مانند : چای، قهوه ، سیگارو… پرهیز کرده و یا بعد از هربار مصرف، مسواک زده تا کامپوزیت ها تیره نشوند (کامپوزیت به مرور زمان و با مصرف مواد رنگدانه دار تغییر رنگ داده و کدر می شود) البته رنگ آن ها با پالیش اصلاح می شود اما اگر این تغییر رنگ زیاد باشد امکان دارد کامپوزیت رنگ بگیرد (تغییر رنگ کامپوزیت با دندان مجاور مشهود می باشد، البته به دلیل استفاده از کامپوزیت آمریکایی و اروپایی توسط این مرکز تغییر رنگ به حداقل ممکن می رسد)
  •  افراد می توانند درمان موفق ما را با چالش های متفاوتی همراه سازند بطور مثال: نزدن مسواک و نخ دندان می تواند باعث تخریب مجدد یک درمان عصب کشی یا ترمیم و یا روکش شود
  •  در صورت انجام کار در دو یا چند مرحله فاصله انداختن بین وقت های داده شده باعث شکست درمان و بی فایده شدن درمان مرحله اول و دوم می باشد لذا در صورت عدم تماس تلفنی کلینیک خود بیماران محترم موظف اند پیگیری کنند. و برای ادامه درمان در حداقل زمان تعیین شده توسط دندانپزشک اقدام به وقت گیری و حضور در کلینیک نمایند