ارتودنسی در تهران

 

به عبارتی ارتودنسی یکی از روش های درمانی و اعمال زیبایی در دندان پزشکی می باشد. ارتودنسی دندان ها به عوامل بسیاری وابسته است. برخی از افراد به دلیل نا منظم بودن دندان ها ارتودنسی انجام می دهند. برخی دیگر برای رفع مشکلات فک و عارضه های دندانی اقدام به این درمان می کنند. هر کدام از دلایل نیازمند بررسی های متعدد و معاینات مکرر می باشد. چرا که ارتودنسی درمانی طولانی مدت می باشد. در ادامه با ما در سایت کلینیک فربد درباره ارتودنسی در تهران آشنا خواهید شد.

ارتودنسی در تهران

ارتودنسی چگونه صورت می گیرد؟

ارتودنسی به وسیله های سیم های فلزی با اعمال فشاری مشخص در جهت یکدست کردن دندان ها صورت می گیرد. غالبا افرادی که دارای دندان های سالم و سفید اما نا منظم می باشند، این درمان را انتخاب می کنند. بریس های ارتودنسی قابلیت اعمال فشار وارده را دارند. پس از معاینات اولیه و میزان نامرتبی دندان ها، دندان پزشک تشخیص به میزان فشار دندان ها می دهد. این تنظیم فشار باید در جهتی باشد که دندان ها به سمت مناسب تمایل پیدا کنند.

همان طور که می دانید ریشه دندان ها در لثه و استخوان های فک قرار دارند. به همین علت این میزان قدرت وارده باید به گونه ای باشد که قادر به تغییر جهت دندان ها شود. دندان ها به سمت فضای خالی در لثه ها تمایل دارند. برای رفع این تمایل نیاز به فشاری خلاف جهت فضای خالی می باشد. به همین علت بریس ها برای عدم پیشروی و تمایل درست آن ها تعبیه می شوند.

ارتودنسی در تهران

هزینه های ارتودنسی در تهران

به طور کلی ارتودنسی درمانی ارزان نمی باشد. چرا که این درمان نیاز به پیش زمینه هایی مانند عکس ها و آزمایش های لازم دارد. به وسیله این آزمایش ها، دندان پزشک به میزان فشار اعمالی دست می یابد. همچنین ارتودنسی به دلیل بازه درمانی طولانی مدت، نیازمند معاینات معین می باشد. هر کدام از جلسات معاینه و تغییر بریس ها هزینه هایی در بر خواهد داشت. اما برخی از شرکت های بیمه هزینه های این درمان را تحت پوشش خود قرار می دهند. چرا که این روش علاوه بر نظم ایجاد شده در دندان ها یک عمل درمانی محسوب می شود. بنا براین درصدی از هزینه های درمانی توسط بیمه را دریافت می کند.

متخصص ارتودنسی

ارتودنسی نیازمند دندان پزشک متخصص در این زمینه می باشد. انتخاب متخصصی حاذق برای ارتودنسی بسیار حائز اهمیت است. چرا که این درمان طولانی مدت با هزینه نسبتا بالا، باید توسط فردی صورت گیرد که درمانی مطلوب رقم می زند. به همین علت میزان مهارت و تجربه کافی از الزامات متخصص ارتودنسی می باشد. پیش از هر چیز تشخیص درست از مهم ترین مرحله های درمان مطلوب است. دندان پزشک مجرب قادر به تشخیص مناسب و پیگیری درمان مناسب می باشد. هر چه تشخیص دقیق تر و بررسی های لازم در این زمینه قابل اطمینان باشد، درمانی موفق تر صورت می گیرد.

شناخت ار عارضه احتمالی و نحوه شناسایی نواحی مناسب، درمانی سریع تر و راحت تر به همراه خواهد داشت. دندان پزشک متخصص ارتودنسی، پس از اعمال بریس ها زمان مراجعه بعدی و میزان اثر بخشی پس از آن دوره را برای بیمار مشخص می کند. برای مثال بیمار باید آگاه باشد که پس از شش ماه مراجعه، چه میزان از اثر بخشی درمان را مشاهده خواهد کرد. پس از آن در مراحل بعدی با تغییر درست فشار بریس ها دندان ها را به سمت درستی هدایت کند. همچنین متخصص های ارتودنسی باید قادر به پاسخگویی مناسب جهت سوالات افراد نیز باشند. چرا که بریس های ارتودنسی برای افراد بسیاری چندان خوشایند نیستند. به همین دلیل راه های مراقبتی از آن ها باید توسط وی به بیمار آموزش داده شود.

ارتودنسی در تهران

کلینیک های ارتودنسی در تهران

غالبا درمان ارتودنسی در تمامی کلینیک های دندان پزشکی صورت می گیرد. اما مراکز درمانی ویژه ای برای انجام این عمل به طور تخصصی نیز می باشد. در این مراکز تنها ارتودنسی صورت می گیرد. در واقع متخصصین در این گونه کلینیک ها تنها برای انجام ارتودنسی حضور دارند. به همین علت مراجعه به چنین مراکزی برای این گونه درمان ها توصیه می شود. البته در برخی موارد نیز مطب های دندان پزشکی توسط متخصصی حاذق اداره می شوند. در این صورت با شناخت و یا معرفی افراد، درمان نزد آن ها نتیجه ای مطلوب به همراه خواهد داشت.

سن مناسب برای ارتودنسی

معمولا بهترین سن برای ارتودنسی دوران نوجوانی می باشد. زمانی که دندان های کودک به رشد و تکامل رسیده باشند. سنین بین دوازده تا هجده سالگی مناسب ترین زمان برای مراجعه و اقدام به ارتودنسی می باشد. چرا که این زمان دندان ها رشد کرده و فک و استخوان ها در نهایی ترین موقعیت خود می باشند. در این حالت با اعمال ارتودنسی فک و دندان ها بسیار راحت تر از سنین بزرگسالی تغییر می کنند. در سنین بلوغ چهره و فرم صورت افراد دچار تغییراتی می شود. این تغییرات با تغییر در اندازه های فک نیز همراه است. به همین روی، ارتودنسی و بریس های آن می توانند به راحتی تغییرات مناسب در چهره را اعمال کنند. پس از گذشت این زمان رشد استخوان های فک کاملا انجام شده و ایجاد تغییر در دندان ها بسیار دشوار می باشد.

مدت زمان ارتودنسی

ارتودنسی درمانی سریع نبوده و در کوتاه ترین زمان، هشت ماه به طول می انجامد. به همین دلیل افراد بسیاری از این درمان سر باز می زنند. البته درمان های ارتودنسی ممکن است در حداکثر چهار سال رخ دهد. تعیین دوره درمانی برای ارتودنسی بستگی به عوامل زیادی دارد. عواملی نظیر میزان به هم ریختگی دندان ها و سن افراد مهم ترین دلایل کوتاه یا بلند مدت بودن درمان هستند. همچنین دندان پزشک و میزان تجارب وی هم در این بازدهی موثر است. اما به طور معمول ارتودنسی برای اغلب افراد بین دوره های یک الی سه ساله تکمیل می شود. در طول این مدت مراجعات به موقع می تواند درمان را سریع تر کند. میزان مراقبت های افراد هم قادر به سرعت بخشیدن این زمان می باشد. چنانچه برای انجام ارتودنسی اقدام می کنید مطالب گفته شده در سطور بالا را در نظر بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]