انتخاب رنگ تاج ایمپلنت

(کلینیک دندانپزشکی فربد)

ایمپلنت یکی از بهترین راه ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. این روش بخاطر علل زیادی بهترین گزینه می باشد دلایلی همچون، مقاومت بالا، رنگ تاج دندان همسان با دندانهای دیگر، ماندگاری بالای روکش آن.

در این مقاله قصد داریم راجع به رنگ تاج ایمپلنت و نحوه انتخاب آن برای شما توضیحاتی را ارائه دهیم.

رنگ روکش ایمپلنت

به طور کلی دندان دارای یک رنگ ساده نمی باشد. رنگ دندان شامل چندین سایه رنگ می باشد. اگر به دندان های خود در مقابل آینه دقت کنید، طیف های رنگی متفاوتی را خواهید دید. در لبه های دندان، معمولا رنگ سفید تر و درخشان می باشد، در قسمتهای پایینی دندان و هر چه به لثه نزدیک می شویم، رنگ ها مات تر می شوند. بنابراین برای انتخاب رنگ روکش دندان باید سایه های رنگی مختلف استفاده گردد.

شرایط انتخاب رنگ روکش ایمپلنت

یکی از مهم ترین ویژگی های تاج ایمپلنت رنگ آن می باشد . ایمپلنت علاوه بر تاثیری که بر سلامت دهان و دندان دارد، بر زیبایی ظاهر فرد هم موثر می باشد. یکی از مهمترین فاکتورها برای زیبای رنگ روکش ایمپلنت می باشد. این رنگ باید به گونه ای باشد که با دندانهای طبیعی کناری آن متفاوت نباشد.

انتخاب بهترین سایه رنگ برای رنگ تاج ایمپلنت

تاج ایمپلنت باید همرنگ سایر دندانها باشد. تاج ایمپلنت باید ظاهری کاملا طبیعی داشته باشد. رنگ موها، رنگ پوست، رنگ چشم ها و رنگ دندانهای کناری مهمترین شاخصه هایی هستند که برای انتخاب رنگ تاج و سایه های رنگ آن در نظر گرفته شوند.

بسیاری از افراد وقتی می خواهند ایمپلنت کنند، دوست دارند رنگ ایمپلنتها معمولا شبیه دندانهای بازیگران هالیودی سفید و براق باشد. معمولا دندانپزشکان به بیمارانی که می خواهند ایمپلنت کنند، توصیه های قبل از کاشت می کنند. یکی از این توصیه ها سفید کردن دندانهای طبیعی می باشد. پس از سفید کردن دندانها، اقدام به انتخاب رنگ تاج ایمپلنت می کنند. بدین گونه رنگ تاج دندان با دندانهای دیگر یکی می شوند. و تا حد زیادی رنگ مورد نظر بیمار انتخاب می گردد. اگر سفید کردن قبل از انتخاب رنگ برای روکش نگردند، بعد از آن دچار مشکل می گردد. روش های سفید کردن دندان فقط بر روی دندانهای طبیعی تاثیر می گذارند و بر پروتز هیچ تاثیری ندارند.

برای انتخاب رنگ روکش ایمپلنت، دندانپزشک از یک گرافی استفاده می کند. در این گرافی سایه های رنگ مختلف وجود دارد. دندانپزشک با قرار دادن تک تک سایه ها در محل مورد نظر، رنگ مناسب و همخوان با سایر فاکتور ها را پیدا می کند.

عوامل موثر بر تاج ایمپلنت

رعایت کامل بهداشت دهان ودندان ، تاثیر به سزایی در طول عمر روکش ها دارد. مسواک زدن مرتب، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن دندانها و تاج مصنوعی از جمله این عوامل می باشند. همچنین خوردن برخی از خوراکی ها، مانند مصرف  مداوم نوشیدنی های رنگی همچون قهوه، چای و سایر خورکی ها رنگ دندان های طبیعی را تغییر می دهد. وقتی رنگ سایر دندان ها تغییر کنند، عدم تطابق رنگ پروتزها پدیدار می شود و دوباره مشکلات دیگری ایجاد می گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]