دندان های حساس

دندان های حساس

دندان‌های حساس همانطور که از اسمشان مشخص است واقعا حساس و زودرنج هستند! در این حالت نوعی درد تیرکشنده و ناراحت کننده‌ای در دندان احساس می‌شود که گاهی بسیار طول می‌کشد.در این مطلب راجع به علت ایجاد و راه خلاصی از  حساسیت در دندان ها صحبت میکنیم.

عاج دندان

حالت ظاهری دندانی که ما می‌بینیم مربوط به عاج دندان است. روی عاج دندان ازلایه شفاف و بی رنگی به نام مینا پوشیده شده که از آن محافظت می‌کند. حالا اگر مینای دندان به هر دلیلی آسیب ببینید دندان‌ها حساس می‌شوند. ناحیه‌ای که دندان به لثه‌ها وصل می‌شود حساسترین منطقه است چون معمولا ضخامت لایه مینا در این ناحیه از همه جا کمتر است.

آسیب به مینای دندان

آسیب به مینای دندان علت‌های مختلفی دارد. از التهاب و عفونت لثه‌ها بگیرید تا پلاک‌ها و جرم دندانی. اما یکی از مهمترین علت‌های آسیب به مینا شیوه غلط مسواک زدن به خصوص مسواک زدن به صورت سفت و شدید است. ظاهرا بعضی فکر می‌کنند هر قدر سفت‌تر روی دندان‌ها مسواک بکشند تمیزتر می‌شود!

دندان حساس

احساس درد حساسیت دندانی معمولا زمانی به سراغ ما می‌آید که غذاها یا نوشیدنی‌های سرد می‌خوریم یا در هوای سرد دندان‌هایمان لرزد. اما این امکان هم هست که غذاها و نوشیدنی‌های گرم یا مصرف چیزهای شیرین یا ترش این حالت را ایجاد کند.

جهت رزرو نوبت دندانپزشکی در نواب با ما تماس بگیرید 02155170512

درمان

قدم‌های اول درمان حساسیت دندانی ساده هستند.

  • از چیزهایی که حساسیت دندان‌ها را شعله ور می‌کنند دوری کنید. مثلا اگر آب سرد باعث درد می‌شود از آب ولرم استفاده کنید و حتی موقع مسواک زدن هم با آب ولرم دهان را بشویید.
  • کار بعدی این است که وقتی برای خرید خمیر به داروخانه رفتید خمیر دندان معتبری را انتخاب کنید که خاصیت ضد حساسیت داشته باشد.
  • با این حال اگر بعد چند هفته و با این تدابیر وضع دندان‌هایتان بهتر نشد باید سراغ دندانپزشک بروید. چون بعضی مواقع حساسیت دندان‌ها خبر از مشکل خیلی جدی در دندان می‌دهد و باید هر چه زودتر جلوی آن را گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]