فتوگرافی برای ارتودنسی

فتوگرافی در ارتودنسی یک امر بسیار ضروری می باشد. همان طور که از عنوان آن مشخص است این امر برای ریشه یابی مشکلات دهان و دندان می باشد. از این طریق نواحی غیر قابل دسترس در دها نیز قابل مشاهده می گردند. همچنین این عمل موجب تسریع و بهبود روند درمان می شود. متخصصین دندان پزشکی با اعمال این فناوری در کلینیک، برای راحتی خود و بیماران یک گزینه مناسب فراهم می کنند. با عکس برداری از نواحی متفاوت و دور از دسترس دهان، به راحتی درمان شکل می گیرد. ارتودنسی یک روش درمانی برای مرتب سازی و ایجاد تقارن در دندان هاست. به همین دلیل نیاز به شناسایی دندان های نامنظم در دو فک امری ضروری می باشد. فتوگرافی امکان مشاهده و عکس برداری از جهات مختلف را به دندان پزشک می دهد. با شناسایی عامل مخرب در دهان، دندان ها به راحتی درمان خواهند شد. علاوه بر این میزان فشار ناشی از بریس های ارتودنسی از این طریق ارزیابی می گردد. با این مقاله تخصصی و دندان پزشکی تمامی پرسش های مربوط به فتوگرافی در ارتودنسی پاسخ داده خواهد شد. با ما در سایت کلینیک فربد همراه باشید.

فتوگرافی برای ارتودنسی

هدف از فتوگرافی جهت ارتودنسی

این عمل برای شناخت عارضه ها و مشکلات موجود در دهان و دندان صورت می گیرد. هر چه شناخت عوامل نامناسب بیشتر باشد، درمان آن سریع تر و کارآمد تر خواهد بود. فرد پس از مراجعه به دندان پزشکی با فتوگرافی از فک ها و دندان، درمانی راحت تر را تجربه می کند. پیش از این، دندان پزشک مجبور به شناسایی توسط ابزار های باز نگه دارنده دهان بود. این ابزار ها با فشار به دهان بیمار، معاینه را دشوار می کردند. همچنین امکان بررسی دقیق و بی نقص دندان های انتهایی برای دندان پزشک کاهش می یافت. اما با پیشرفت تکنولوژی و وجود فتوگرافی، این امکان به راحتی فراهم شد. این تکنولوژی عکس هایی با کیفیت از زوایای متفاوت دندان ها ارائه می دهد. در این حالت استاندارد درمان افزایش می یابد. امروزه وجود این تکنولوژی در کلینیک های دندان پزشکی بسیار ضروری می باشد.

معایب عدم استفاده از فتوگرافی در ارتودنسی

همان طور که پیش تر گفته شد، عدم استفاده از این تکنولوژی درمان را دشوار خواهد کرد. میزان موفقیت درمان های ارتودنسی پس از استفاده از این دستگاه بسیار افزایش یافته است. امکان خطا و کاهش سرعت عمل بدون استفاده از فتوگرافی بسیار زیاد خواهد بود. همچنین بیمار در مدت زمان طولانی از تجربه درمان رضایت نخواهد داشت. معاینات معمولی دندان پزشک را قادر به تشخیص درسصت و قطعی نمی کند. علاوه بر این با یک معاینه روتین بدون فتوگرافی تمامی مشکلات قابل رویت نیستند. در نتیجه درمان موفقیت آمیز نخواهد بود.

فتوگرافی برای ارتودنسی

مزایای استفاده از فتوگرافی

تمامی مزایای مذکور، برای ارتودنسی بیان شده است. اما فتوگرافی تنها در این زمینه درمانی موثر نیست. بلکه برای نیمی از درمان های دندانی تاثیر بسزایی دارد. افراد برای درمان های مربوط به فک و ایمپلنت و پروتز های دندانی نیز، نیازمند فتوگرافی می باشند. همچنین امروزه با استفاده از فتوگرافی های پیشرفته تر، اصلاح لبخند نیز صورت می گیرد. اصلاح لبخند یک روش درمانی و زیبایی برای از بین بردن نواقص دندان ها می باشد. این روش زیبایی در ابتدا با آنالایز شرایط دندان ها در دهان صورت می گیرد. چرا که پیش از انجام مراحل نهایی، ارزیابی اندازه دندان ها و نحوه قرار گیری آن ها ضروری است.

فتوگرافی با فراهم کردن امکان دید، اصلاح لبخند را امری بسیار ساده خواهد کرد. عکس های فتوگرافی در پرونده بیماران محفوظ می ماند. این امر موجب استفاده از آن ها در درمان های بعدی و تشخیص عارضه های احتمالی می گردد. فتوگرافی امروزه در سمینار های پزشکی و دندان پزشکی بسیار کاربردی می باشد. متخصصین با استفاده از عکس های گرفته شده توسط این دستگاه به راحتی دانش خود را گسترش می دهند.

هزینه های فتوگرافی در ارتودنسی

ارتودنسی غالبا یک درمان محسوب می شود. اما این درمان جنبه های زیبایی را نیز در بر می گیرد. به همین دلیل شرکت های بیمه گاهی از تقبل هزینه های آن سرباز می زنند. اما برخی از شرکت های بیمه میزانی از هزینه های فتوگرافی و ارتودنسی را تقبل می کنند. برای حصول اطمینان از این موضوع با شرکت بیمه مورد نظر تماس بگیرید. اما هزینه های ارتودنسی با توجه به میزان مبالغ درمان های دیگر کمی مقرون به صرفه تر می باشد. این درمان تنها به دلیل بازه زمانی طولانی مدت، انتخاب برخی از افراد نمی باشد. مبالغ پرداختی برای فتوگرافی به تنهایی بسیار مناسب می باشد. اما تلفیق آن با درمان های بعدی افزایش می یابد. به طور مجزا هزینه های فتوگرافی بین 200 الی 300 هزار تومان می باشد. این مبلغ با تغییر شرایط نیز متغیر خواهد بود.

فتوگرافی برای ارتودنسی

ویژگی های لازم برای انجام فتوگرافی

فتوگرافی برای ارتودنسی باید توسط افراد متخصص در این زمینه صورت گیرد. افرادی که توسط این دستگاه از دندان ها عکس برداری می کنند، باید به آناتومی بدن بیماران آگاه باشند. همچنین تسلط به فتوگرافی و استفاده از این دستگاه نیز بسیار مهم می باشد. نور پردازی های مربوط به استفاده از این دستگاه نیازمند فردی مجرب و آگاه می باشد. برخی مواقع از این تکنولوژی برای کودکان و یا افراد مسن استفاده می شود. به همین دلیل رفتار مناسب برای این گونه سنین نیز باید در نظر گرفته شود. تنظیم دستگاه پیش از عکس برداری، به کیفیت آن کمک شایانی خواهد کرد. بنا براین با تنظیم استاندارد های دستگاه درمان بهتری صورت می گیرد.

موقعیت مکانی برای انجام فتوگرافی

استفاده از این دستگاه نیازمند مکان مناسب خود می باشد. این دستگاه باید در موقعیتی با دمای مناسب و نور کافی قرار داشته باشد. این امر موجب حفظ استاندارد های آن می گردد. این دستگاه مجهز به گزینه هایی برای صفر شدن اطلاعات پیشین می باشد. چنانچه موقعیت قرار گیری آن مناسب نبوده باشد، این امکان دچار اختلال خواهد شد. بنا براین بهتر است یک مکان مجزا برای گرفتن این عکس ها در نظر گرفته شود. یعنی وجود مراکزی جهت ارائه خدمات فتوگرافی، با رعایت استاندارد های لازم بسیار مناسب می باشد. این گونه مراکز امکان ارائه خدماتی با کیفیت تر خواهند داشت.

فتوگرافی برای ارتودنسی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]