مراقبت های بعد از کشیدن دندان

(کلینیک دندانپزشکی فربد)

دلایل زیادی برای کشیدن دندان وجود دارد، ممکن است دندان شیری به موقع نیفتاده و باعث مسدود شدن مسیر دندان دائمی زیر خود شده باشد که در این ‌صورت باید دندان شیری کشیده شود. و یا ممکن است علت نیاز به کشیده شدن دندان، شکستن یا ترک خوردن عمیق آن باشد به طوری که امیدی به نجات دندان نیست بنابراین برای جلوگیری از گسترش عفونت و تخریب استخوان باید دندان کشیده شود. و همچنین گاهی اوقات به علت پوسیدگی دندان که به بخش‌های داخلی (فراتر از پالپ و ریشه) رسیده است ناچار به کشیدن دندان هستیم

کلینیک دندانپزشکی فربد

مراقبت های توصیه شده کلینیک دندانپزشکی فربد بعد از کشیدن دندان که باید رعایت کنیم :

• از مسواک زدن روی ناحیه جراحی تا زمان کشیدن بخیه ها پرهیز کنید
  • از کشیدن سیگار حداقل تا 48 ساعت بعد از جراحی دندان خودداری کنید
  • به مدت 24 تا 48 ساعت از خوردن غذا های سفت و گرم و جویدنی پرهیز کنید
  • اگر که دندانپزشک قبل یا بعد از کشیدن دندان برایتان دارو تجویز کرد بهتر است به طور مرتب و منظم مصرف کنید
  • بهتر است در این مدت غذای نرم همچون سوپ، فرنی، پوره سیب زمینی خنک و … و نوشیدنی های خنک مصرف کنید
  • تب و افزایش درجه حرارت بدن به میزان کم پس از جراحی های داخل دهان و یا بیرون آوردن چند دندان مخصوصا اگر بهداشت دهان مطلوب نبوده باشد طبیعی است. در صورت بروز تب شدید بهتر است با کلینیک دندانپزشکی فربد تماس بگیرند