عصب کشی دندان در تهران

عصب کشی دندان یکی از راه های درمانی برای دندان های پوسیده می باشد. زمانی که دندان ها دچار پوسیدگی و عفونت می شوند، با عصب کشی عاج دندان باقی مانده و دیگر قسمت های داخلی آن درمان می شود. عصب کشی درمان ریشه دندان می باشد. به این روش روت کانال نیز می گویند. عصب دندان نیز با نام اندو یاد می شود. در ادامه با توضیحاتی درباره عصب کشی دندان در تهران با ما در سایت کلینیک فربد همراه باشید.

عصب کشی دندان در تهران

در چه صورتی عصب کشی برای دندان لازم است؟

زمانی که دندان ها دچار عفونت می شوند باید عفونت داخل آن ها تخلیه شود. این تخلیه عفونت باید با در نظر گرفتن مواردی انجام شود. در ابتدا با گرفتن عکس های لازم از ریشه و دندان میزان پیشروی عفونت بررسی می شود. سپس به وسیله ابزار دندان پزشکی و یا لیزر دندان پزشکی عفونت ها برداشته می شوند. در صورتی که عفونت های دندانی جدی گرفته نشوند، عفونت پیشرفت کرده و به پالپ دندان می رسد. در این حالت بخش زیادی از دندان باید برداشته شود. پالپ دندان همان قسمت های نرم ریشه می باشد. در این مرحله از درمان ظرافت و دقت عمل بالایی نیاز است. چرا که باید حد فاصل عفونت و قسمت های سالم دندان درست تشخیص داده شود.

همچنین برای برداشتن قسمت های عفونتی دقت زیادی نیاز است. در این صورت با تخلیه عفونت های داخل دندان، بخش های سالم باقی می مانند. پس از آن با پر کردن بخش تخلیه شده توسط مواد پر کننده، درمان به اتمام می رسد. مواد پر کننده نیز در بیشتر مواقع آمالگام می باشد. در برخی موارد نیز با استفاده از مواد کامپوزیتی که رنگ و بافتی مشابه دندان های طبیعی دارند این عنل رخ می دهد. پس از استفاده از این مواد، دندان به کارایی اولیه خود می رسد.

نشانه های نیاز به عصب کشی

• بروز و احساس درد در هنگام جویدن و یا مصرف نوشیدنی های گرم و سرد
  • لق شدن دندان ها
  • احساس درد و تورم در لثه ها
  • سردرد های مداوم
  • حساسیت های دندانی در هنگام مصرف مواد غذایی متفاوت
  • تیره شدن دندان ها

علائم گسترش عفونت دندان

یکی از مهم ترین علائم گسترش عفونت های دندانی، از بین رفتن درد های پیشین است. زمانی که درد های دندانی به فرد اخطار درمان می دهند باید به دندان پزشکی مراجعه کند. چرا که در این زمان امکان نجات بخش بیشتری از دندان می باشد. پس از مدتی عفونت عصب های دندان را از بین می برد. این مهم موجب عدم ارسال پیام از عصب های دندان می شود. در این زمان عفونت در حال پیشروی است. عفونت یک دندان در این هنگام، موجب انتقال به دیگر دندان ها نیز می شود. بنا براین تمامی دندان ها و بخش های زیادی از لثه  درگیر عفونت می شوند.

هزینه های عصب کشی دندان در تهران

هزینه های عصب کشی دندان غالبا در تمامی کلینیک ها به طور یکسان می باشد. مگر اینکه یک متخصص به هر دلیلی دستمزد بیشتر و یا کمتری دریافت کند. هزینه های جانبی عصب کشی شامل آزمایش ها و عکس های رادیوگرافی می باشد. همچنین ممکن است عصب کشی هر واحد دندانی در روز های متعدد صورت گیرد. یکی دیگر از مسائلی که موجب افزایش قیمت های درمانی در عصب کشی دندان می شود پر کننده ها هستند. غالبا آمالگام متداول تر و کم هزینه تر از دیگر مواد پر کننده می باشد. مواد کامپوزیتی هزینه های بیشتری را در بر می گیرند. اما عصب کشی دندان به دلیل درمانی بودن آن، تحت پوشش بیمه های درمانی قرار می گیرد. در این صورت درصدی از هزینه های پرداختی توسط شرکت بیمه مورد نظر تقبل می گردد.

بهترین متخصص عصب کشی در تهران

چگونه می توانیم متوجه تخصص و مهارت یک دندان پزشک در عصب کشی بشویم؟ عصب کشی درمانی است که نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. در عین حال که این درمان بسیار ساده و بدیهی به نظر می رسد، اما درمانی بسیار دشوار و نیازمند ظرافت بالا می باشد. زمانی که عفونت ها تخلیه شوند،

مواد پر کننده فضای خالی را پر می کنند. اما پیش از آن باید با مواد و محلول های به خصوص جهت عصب کشی، ناحیه تخلیه شده شست و شو داده شود. در این مرحله ضد عفونی کردن آن ناحیه بسیار حائز اهمیت است. چنانچه این مرحله به درستی انجام نشود دندان ها پس از مدتی با عفونتی دوباره رو به رو می شوند. پس از شست و شو نوبت به مواد پر کننده می رسد. در این مرحله نیز باید مواد پر کننده به نحوی درون فضای خالی قرار گیرند که هیچ گونه راه نفوذی در آن ها نباشد. در صورتی که راه نفوذ در مواد پر کننده ایجاد شود باز هم دندان ها دچار عفونت خواهند شد. همچنین در درمان ریشه دندان، ایجاد رطوبت بسیار خطرناک می باشد.

رطوبت می تواند بستری مناسب برای باکتری ها فراهم کند. پس از روت کانال و از بین بردن پالپ دندان، رطوبت باقی مانده باید گرفته شود. پس همان طور که متوجه شدید، درمان آن بسیار تخصصی و مشکل می باشد. چرا که در صورت عدم شست و شوی مناسب و عدم پوشش نفوذ در مواد پر کننده، باکتری ها در آن محفظه شروع به رشد می کنند. عامل ایجاد عفونت نیز همین باکتری ها می باشند. باکتری های پس از مدت کوتاهی با رشد خود دندان ها را بیش از پیش دچار درد و عفونت می کنند. در این حالت درمان دوباره آن ها علاوه بر هزینه های بسیار، درد و درصد موفقیت پایین تری به همراه خواهد داشت. بنا براین با انتخاب متخصص مجرب در این زمینه، درمانی موفقیت آمیز خواهید داشت.

عصب کشی دندان در تهران

در طول کانال ریشه چه اتفاقی می افتد؟

کانال های ریشه امروزی بسیار شبیه به پرکردن معمول دندان هستند و دردناک نیستند. اغلب درد دندان شما بدتر از عمل واقعی است. این روش، با بیهوشی مناسب، هیچ دردی ندارد! پس از درمان، شما بدون درد و در مسیر بهبودی خواهید بود.

دندانپزشک یا اندودنتیست شما با بی حس کردن ناحیه شروع می کند. سپس عصب ملتهب یا عفونی دندان را برمی دارند. سپس ناحیه پر شده و مهر و موم می شود تا از تکرار عفونت جلوگیری شود. پس از آن، احتمالاً به یک روکش روی دندان درمان شده برای بازیابی فرم و عملکرد کامل نیاز خواهید داشت.

کلینیک های عصب کشی در تهران

غالبا در تمامی دندان پزشکی ها عصب کشی صورت می گیرد. اما برخی از کلینیک ها به طور تخصصی تنها با ارائه درمان عصب کشی فعالیت می کنند. در این کلینیک ها متخصص اندو و یا اندودنتیست هایی برای درمان عصب کشی حضور دارند. این گونه افراد با کسب مهارت و تجارب بسیار بالا در این زمینه، در کمترین زمان و بالا ترین درصد موفقیت این عمل را انجام می دهند.