جراحی دندان عقل در مرکز تهران

(کلینیک دندانپزشکی فربد)

جراحی دندان عقل در مرکز تهران : بهتر است بدانید دندان های عقل ممکن است به صورت روییده ، نیمه نهفته و یا دندان عقل نهفته باشند و حتی ممکن است اصلا وجود نداشته یا بیش از یک دندان عقل نهفته در هر سمت باشند. رویش دندان های عقل نیاز به وجود فضای کافی در استخوان فک دارد و اگر فضای کافی در قوس فکی وجود نداشته باشد دندان به صورت نهفته یا نیمه نهفته باقی می ماند

جراحی دندان عقل در مرکز تهران

علائمی که نشان می دهد شما نیازمند جراحی دندان عقل در مرکز تهران پایین یا بالا هستید :

به غیر از آسیب دیدگی استخوان فک و بافت لثه علائمی وجود دارد که نشان می دهد شما نیازمند کشیدن دندان عقل هستید. برای مثال ازدحام و کراودینگ دندان ها و عفونت داخل دهان دو علت مهم کشیدن دندان عقل بالا یا پایین محسوب می شوند

دندان عقل چه زمانی بیرون می زند :

معمولا چهار دندان عقل رشد می کند که هر یک در انتهای یه سمت قوس دندانی بیرون می زند. معمولا بین 17 تا 21 سالگی دندان های عقل شروع به بیرون زدن می کنند. گاهی اوقات دندان های عقل بیرون نمی زنند و در زیر لثه می مانند و یا تنها بخشی از آن ها بیرون می زند

چرا باید دندان عقل را بکشیم :

دندان عقل اگر در جای خود و به طور کامل در بیاید احتیاج به کشیدن ندارد و فرد می تواند از آن دندان به طور مفید استفاده کند که این حالت بسیار کم به وجود می آید ولی اگر دندان عقل به صورت نیمه نهفته و یا نهفته دارای عوارضی مانند درد، تورم و التهاب، بلعیدن غذا با درد، بوی بد دهان همراه باشد باید دندان عقل در کلینیک دندانپزشکی فربد جراحی و یا کشیده شود

مراقبت های توصیه شده بعد از کشیدن دندان عقل :

• دهان را تا 24 ساعت شستشو ندهید
  • به مدت یک هفته از کشیدن دخانیات جلوگیری نمایید