مصرف جوش شیرین برای دندان

(کلینیک دندانپزشکی فربد)

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم به شدت خاصیت ضد اسیدی دارد، یک ماده ساینده می باشد که برای تمیز کردن سطوح مختلف، فاضلاب مسدود شده، لباس های کثیف و خیلی چیزهای دیگر استفاده می گردد.همچنین این محصول بخاطر آزاد کردن حباب و گاز دی اکسید کربن سبب عمل آمدن خمیر میگردد لذا در نانواییها و شیرینی فروشی ها استفاده میگردد که البته برای بدن مضر می باشد.  

 

خیلی مسایل باعث لکه شدن و رنگ گرفتن دندان ها می گردندو راههای متفاوتی در سر تا سر دنیا برای ازبین بردن آنها استفاده می گردد.لکه شدن دندانها باعث می گردد که سطح خارجی آنها تحت تاثیر قرار گرفته و بعد از مدتی دچار پوسیدگی می گردد.

از زمانهای قدیم در بسیاری از نقاط زمین از جمله در بین مردم سرزمینمان مسواک زدن با نمک و جوش شیرین برای از بین بردن لکه های دندان و سفید کردن آنها رسمی متداول بوده است، چون جوش شیرین یک ساینده ملایم می باشدو خاصیت سفید کنندگی هم دارد. همان گونه که می دانید خمیر دندان با پولیش دادن سطح دندانها، آن ها را تمیز می نماید. مواد تشکیل دهنده خمیر دندان مانند ماده فلوراید باعث افزایش مقاومت دندانها در برابر پوسیدگی می گردند. حال بسیاری اعتقاد دارند که اگر جوش شیرین به خمیردندان اضافه شود موجب پاکسازی بیشتر دهان و دندان می گردد.

 

بسیاری از دندانپزشکان موافق استفاده از جوش شیرین بر روی مسواک و خمیر دندان برای پاک کنندگی لکه های دندان هستند ولی بسیاری هم مخالف استفاده از آن هستند و معتقدند که جوش شیرین با فعل و انفعالاتی که بر روی دندان ایجاد می کند علاوه بر از بین بردن لکه ها باعث از بین رفتن و ضعیف شدن پوسته دندانها می گردد.

متخصصین دندانپزشکی کلینیک ما معتقدند که برترین راه برای داشتن دندانهای سالم و بدون لک و رنگ، رعایت بهداشت دهان و دندان(که قبلا به آن اشاره کرده ایم)، عدم استعمال دخانیات و استفاده مرتب از مسواک و نخ دندانمی باشد. با این وجو در صورت تمایل برای داشتم دندانهای سالم و سفید به شما پیشنهاد می نماییم از مشورت متخصصین کلینیک دندانپزشکی فربد استفاده نمایید تا باروشهایی اصولی با کمترین میزان خسارت به دندانهایتان بیشترین زیبایی و سلامت را هدیه بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]