دندانپزشکی شبانه روزی

مهم ترین مسئله ای که می تواند یک کلینیک دندان پزشکی را منحصر به فرد ساز شبانه روزی بودن آن است. غالبا درد های دندانی شب هنگام بروز می کنند. در این مواقع افراد به دنبال مراکز درمانی که در آن ساعت خدمات درمانی ارائه دهند می باشند. دندان پزشکی های شبانه روزی به دلیل چنین مزیتی همیشه در حال تعویض شیفت پرسنل می باشند. غالبا در این گونه دندان پزشکی ها، افراد به صورت سه شیفت در حال ارائه خدمات درمانی هستند. اما این مزیت نباید به دلیل شبانه روزی بودن کیفیت خود را از دست دهد. بلکه حفظ کیفیت لازم در این مراکز بسیار حائز اهمیت است. در ادامه با اشاره به ویژگی ها و مزیت های دندانپزشکی شبانه روزی با شما در سایت کلینیک فربد همراه هستیم.

خدمات دندان پزشکی 24 ساعته

دندانپزشکی شبانه روزی بر خلاف تصور بسیاری از افراد، تنها درمان های فوری انجام نمی دهند. بلکه تمامی درمان های دندانی در این کلینیک ها ارائه می شود. با حضور متخصصین در هر زمینه برای دندان ها، در هر ساعتی از شبانه روز درمان در این مراکز صورت می گیرد. غالبا درد های دندانی مانع خوابیدن افراد می شود. افراد مجبور به مراجعه در این ساعات به دندان پزشکی هستند. وجود متخصص های حاذق در نیمه شب موجب افزایش کیفیت درمان خواهد شد. بنا براین ممکن است هر فرد به دلایل متفاوتی به دندان پزشکی مراجعه کند. فردی برای معاینه پایه های کاشته شده برای ایمپلنت و دیگری برای تشخیص عفونت و دردهای دندانی و… برای هر کدام از این افراد متخصصینی با مهارت های بالا در کلینیک حضور دارند. در ادامه با برخی از خدمات مداوم و بسیار متداول در دندان پزشکی های شبانه روزی آشنا خواهیم شد.

تشخیص عفونت

بیشترین آمار برای مراجعین دندانپزشکی شبانه روزی مختص عفونت های دندان است. افراد پس از چند روز تحمل درد نیمه های شب که درد به اوج خود می رسد به دندان پزشکی مراجعه می کنند. متخصص با تشخیص عفونت و درمان آن درد را رفع می کند. غالبا درمان عفونت های دندانی در همان زمان چندان ممکن نیست. چرا که عکس های گرفته شده از دندان نیز باید رویت شوند. در این صورت تشخیص دندان پزشک قطعی تر خواهد بود. چرا که در برخی موارد با درمان های توسط لیزر و یا تخلیه عفونت ها نیاز به تشخیص پیش روی عفونت ها می باشد. اما در برخی موارد بسیار نادر به علت پیش روی شدید عفونت در همان زمان نیز فرد درمان خواهد شد. چرا که ادامه عفونت ها حتی برای ساعتی بسیار خطرناک می باشد. چنانچه درد ها و عفونت چندان جدی نباشد، آزمایش ها و معاینات اولیه صورت می گیرد. سپس برای ساعاتی بعد یا روز های آینده به وی وقت داده می شود.

ایمپلنت

ایمپلنت دندان یکی از راه های جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد. اما این درمان در بازه زمانی نسبتا طولانی انجام می شود. به همین دلیل لازم است در برخی مواقع با معاینات مکرر وضعیت دندان ها بررسی شود. گاهی این معاینات در دندانپزشکی شبانه روزی به راحتی صورت می گیرد. چرا که این مراکز متخصصین حاذقی برای تمامی درمان ها در اختیار دارند.

جرم گیری دندان

جرم های دندانی  موجب شکل کیری پلاک می شوند. در ابتدا این جرم با درد و یا عارضه ای همراه نیستند. اما پس از مدتی دندان ها و لثه ها را دچار عفونت های شدید می کنند. چرا که تجمع باکتری ها در این ناحیه موجب گسترش عفونت در لثه ها می شود. پس از مدتی عفونت به تمامی دندان ها و لثه ها سرایت می کند. این امر موجب بروز دردهای بسیاری خواهد شد. گاهی افراد در شب توسط این دردها دچار بی خوابی می شوند. به همین دلیل به دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه می کنند. در واقع وجود این گونه مراکز برای این موارد اورژانسی می باشد. در این حالت یا درمان در همان زمان صورت می گیرد. یا با ارائه مسکن هایی برای آرام کردن درد، درمان به ساعاتی بعد موکول می شود.

شکستگی های دندانی

یکی از مسائلی که موجب مراجعه های مکرر افراد است شکستگی های دندانی است. غالبا افرادی که دچار این رخداد می شوند، توسط حادثه تصادف و یا شکستگی در اثر جویدن غذا می شوند. به همین دلیل درمان آن ها اورژانسی می باشد. افرادی که در اثر سوانح به شکستگی های دندانی دچار می شوند، باید توسط متخصصین درمان شوند. چرا که دندان های شکسته به راحتی قادر به بریدن زبان می باشند. عدم درمان سریع آن ها خطر های بیشتری را در پی خواهد داشت. به همین علت افرادی که دچار شکستگی دندان در هر ساعتی از شبانه روز شده باشند با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی از خطرات احتمالی پیشگیری می کنند.

ارائه خدمات شبانه روزی در دندان پزشکی توسط متخصصین

بسیاری از مردم گمان می کنند مراکز درمانی شبانه روزی درمان های تخصصی انجام نمی دهند. در حالیکه این گونه مراکز نیز مانند تمامی کلینیک ها برای درمان تاسیس می شوند. هدف از تاسیس این مراکز اضافه کردن یک مزیت به دندان پزشکی ها می باشد. بنا براین بدیهی است که برای حفظ کیفیت خدمات در این مراکز، از متخصصین استفاده شود. خدمات درمانی و یا بیماران در شب و روز وضعیت مجزایی ندارند. پس درمان آن ها نیز مشابه خواهد بود. تنها با دسته بندی شیفت های متخصصین در هر ساعتی از شبانه روز درمان در مراکز دندانپزشکی شبانه روزی ارائه می شود. پرسنل نیز مانند متخصصان در هر شیفت متفاوت می باشند. به همین علت ارائه خدمات با کاهش کیفیت به دلیل ساعت کاری زیاد همراه نیست.

هزینه های دندان پزشکی شبانه روزی

دندانپزشکی شبانه روزی روزی غالبا تفاوتی از بابت هزینه های درمانی با دیگر کلینیک ها ندارند. چرا که درمان و متخصص و بیمار هر سه به یک گونه ارائه می شود. معمولا تمامی مراکز دولتی با شرکت های بیمه قرارداد هایی دارند. این شرکت ها هزینه های بسیاری از مراحل درمانی را تقبل می کنند. دفترچه های بیمه افراد با کاهش هزینه های درمانی موجب افزایش استقبال از دندان پزشکی های شبانه روزی می شود.