سینوس لیفت در تهران

سینوس لیفت یک عمل زمینه ای برای انجام ایمپلنت می باشد. ایمپلنت نیز یکی از راه های درمانی و جایگزینی برای دندان های از دست رفته است. زمانی که فرد برای ایمپلنت اقدام می کند ممکن است مجبور به سینوس لیفت شود. سینوس لیفت در تهران و شهرستان ها انجام می شود. اما برخی از بهترین متخصصان این عمل در تهران حضور دارند. افرادی که دندان های خود را از دست می دهند ابتدا برای بررسی و ارزیابی استخوان های فک باید به دندان پزشک مراجعه کنند. در صورت کافی نبودن تراکم استخوانی سینوس لیفت ضروری می باشد. در ادامه با ارائه اطلاعاتی از سینوس لیفت با ما در سایت کلینیک فربد همراه باشید.

سینوس لیفت در تهران

 سینوس لیفت چیست؟

در حقیقت سینوس یک حفره تنفسی در استخوان های سر و صورت است. سینوس مربوط به ایمپلنت سینوس ماگزیلری نام دارد. این سینوس در استخوان های فک بالا قرار دارد. در واقع در بالای دندان های آسیا و جایگاه ریشه دندان ها می باشد. سینوس لیفت زمانی رخ می دهد که استخوان های این ناحیه تحلیل رفته باشند. در این صورت با پیوند استخوان به این ناحیه، تراکم کافی به دست می آید. غالبا این تراکم پس از مدتی دوره درمانی صورت می گیرد. در واقع فرد پس از ارزیابی های اولیه و عدم تراکم کافی در استخوان ها نیاز به پیوند استخوان خواهد داشت. این پیوند استخوانی برای انجام ایمپلنت سینوس لیفت نام دارد.

چه زمانی لیفت سینو‌س لیفت ضروری است؟

زمانی که دندان های طبیعی افراد کشیده شده و یا از دست می رود ایمپلنت راه جایگزینی آن هاست. در واقع یکی از راه های پروتز دندانی که بسیار متداول است ایمپلنت می باشد. پس از معاینات لازم و عدم وجود استخوان کافی در قسمت های سینوسی، دندان پزشک تشخیص به سینوس لیفت می دهد. برای کاشت دندان ها نیاز به استخوان کافی می باشد. این تراکم استخوانی پس از مدتی بی دندانی کاهش می یابد. بنا براین فضای کافی برای ایجاد حفره در استخوان ها و جای گذاری پایه های ایمپلنت وجود ندارد. چرا که ایمپلنت یک کاشت دندان مشابه دندان های طبیعی است. پس نیاز به ایجاد حفره و پایه ها در آن ضروری می باشد. پایه های ایمپلنت یا همان فیکسچر در واقع ریشه های دندان هستند. ریشه های دندان طبیعی در استخوان فک قرار دارند.

سینوس لیفت در تهران

فیکسچر نیز مانند ریشه های دندان عمل می کند. چنانچه این عملکرد دچار اختلال شود تنها راه ممکن سینوس لیفت می باشد. سینوس لیفت غالبا بسته به شرایط افراد و نوع مراقبت های اعمالی مدت زمان متفاوتی برای درمان به خود اختصاص می دهد. اما بازه زمانی درمان آن بین دو الی چهار ماه می باشد. در این مدت استخوان های فک با پیوند استخوانی رشد کافی را خواهند داشت. پس از پایان این دوره فضا کافی و تراکم لازم برای کاشت دندان ایجاد خواهد شد. سپس با معاینات بعدی و شروع مراحل کاشت دندان، درمان آغاز خواهد شد.

مراقبت های لازم پس از سینوس لیفت در تهران

پس از انجام سینوس لیفت استخوان های فک شروع به رشد می کنند. در این شرایط با فراهم آوردن بستری مناسب برای رشد آن ها بسیار حائز اهمیت است. هر چه مراقبت های لازم بیشتر باشد شرایط مطلوب تری فراهم خواهد شد. همچنین دوره درمانی تسریع خواهد یافت. در این زمان به دلیل استفاده کلسیم بدن، برای رشد استخوان ها نیاز به جذب این ویتامین افزایش می یابد. غالبا پس از انجام سینوس لیفت دندان پزشک متخصص قرص های کلسیم تجویز می کند.

البته مصرف این ویتامین تنها با تجویز پزشک و مقدار مصرفی تعیین شده جایز می باشد. همچنین مصرف غذاهای پروتئینی و کلسیم دار بسیار مهم می باشد. در این زمان بدن با مصرف این مواد از بدن سوخت خود را برای ترمیم و بازسازی استخوان ها تامین می کند. بنا براین با مصرف خوراکی هایی که این مواد غذایی را در بدن تامین می کنند ضروری می باشد. در این حالت رشد و بازسازی استخوان ها سرعت یافته و زمان درمان کاهش می یابد.

هزینه لیفت سینو‌‌س در تهران

سینوس لیفت یک عمل زمینه ای برای انجام ایمپلنت است. بنا براین عملی مجزا از آن نمی باشد. یعنی افراد بدون نیاز و اقدام به ایمپلنت سینوس لیفت انجام نمی دهند. بنا براین هزینه های آن جدا از هزینه های ایمپلنت نمی باشد. غالبا ایمپلنت برای هر واحد دندانی هزینه هایی را در بر می گیرد. سینوس لیفت نیز هزینه هایی هم چون ایمپلنت خواهد داشت. غالبا ایمپلنت دندان از درمان های دندانی محسوب می شود. به همین دلیل افرادی که تحت پوشش بیمه های درمانی باشند قادر به کاهش هزینه های آن از طریق بیمه هستند. برای حصول اطمینان از این موضوع باید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. معمولا شرکت های بیمه بین شصت تا هفتاد درصد هزینه ها را تقبل می کنند.

سینوس لیفت در کلینیک های تهران

سینوس لیفت چندان عمل سخت و زمان بری نمی باشد. به همین دلیل در کلینیک های دندان پزشکی به راحتی انجام می شود. غالبا در اولین جلسه و معاینات اولیه دندان پزشک تشخیص به سینوس لیفت می دهد. این عمل در زمان کوتاهی انجام می شود. گاهی نیز سینوس لیفت و ایمپلنت هر دو در یک زمان صورت می گیرند. چنانچه استخوان های فرد تراکم مورد قبولی داشته باشند این دو عمل هم زمان انجام می شوند. غالبا دندان پزشک این عمل را در موارد نادری انجام می دهد. اما در برخی مواقع به دلیل تحلیل کم استخوان های فک هر دو با هم امکان پذیر هستند.

انجام این دو به صورت هم زمان نیز درصد موفقیت بالایی خواهد داشت. تنها بسته به شرایط بدنی فرد مدت زمان پذیرش و ترمیم آن متغیر خواهد بود. هر چه بدن و مراقبت های آن در شرایط مناسب تری باشند، درمان سریع تر خواهد بود. زمانی که سینوس لیفت انجام می شود در این مواقع مقداری استخوان برای ایجاد حفره وجود دارد. حفره های ایجادی جایگاه تعبیه پایه های تیتانیومی ایمپلنت هستند. با شروع کاشت دندان و جای گذاری پایه ها در واقع سینوس لیفت و مرحله اول کاشت دندان در یک جلسه صورت می گیرد. پس از آن با ترمیم استخوان ها، پایه های ایمپلنت توسط استخوان های رشد یافته پوشش داده می شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]